divendres, d’octubre 07, 2005

Estúpids que porten pistola

Falten 5 minuts per la una de la matinada. Acabo de ser un testimoni privilegiat d’un lamentable espectacle d’una parella de mossos d’esquadra, els que a aquesta hora porten el cotxe 2287. No en sé el motiu, però veig que han aturat un Ford Fiesta que circulava per la NII amb un parell de joves a l’interior. A aquesta hora, els únics autobusos que circulen són els de nit. Els mossos haurien pogut aturar el vehicle a la parada dels autobusos que hi ha a la plaça Miquel Biada, just al davant de l’estació de la RENFE. Doncs no. L’han aturat al mig de la carretera. S’hi han estat 20 minuts de rellotge. La denúncia els l’han fet, a peu dret, recolzats al capó del cotxe patrulla. Això després d’haver discutit amb els suposats infractors durant uns 10 minuts. Un dels policies s’ha posat l’armilla fluorescent. L’altra, una dona, no ho ha fet malgrat que també ha estat tota l’estona amb els dos peus a l’asfalt. Aquesta senyora, que estic segur que no portava les Ray Ban perquè era de nit, demà pot ser que em multi a mi perquè no m’he posat l’armilla, o pot ser que et multi a tu si, simplement, no la portes al cotxe. D’això se’n diu prepotència. Impunitat. Abús d’autoritat. És inadmissible que hi hagi policies que, per fer-te complir la llei, es passin la llei per la pedra. Com sempre, hi haurà qui em digui que en faig un gra massa. Que a la policia li tinc mania, que no els puc veure. Doncs jo repeteixo que no, que als cossos policials me’ls estimo tant, tant, i tant, que no suporto que per culpa d’uns inútils, tots els professionals quedin empastats d’incompetència. Malauradament, d'actuacions de dubtable legalitat per part de la policia n'he detectat unes quantes i procuro denunciar-les totes. Durant la vida efímera de la revista "laCanya" vam tenir temps de fotografiar cotxes patrulla aparcats a les parades d'autobusos en hora punta. Els mossos estaven sopant a l'interior d'un restaurant. I més enllà d'això, vaig tenir un problema amb un jove policia municipal que em va retenir durant 10 minuts per haver enregistrat en vídeo (per la feina) un accident de trànsit. L'inconscient em va amenaçar. Després, el cap de la policia municipal encara ho va minimitzar dient que era un mal entès. Si a tu et diuen que "ja en parlarem la propera vegada que ens tornem a veure" i consideres que es tracta del malentès, és que tens un problema. No pot ser que els responsables dels agents minimitzin les actuacions negligents. Si ho fan, es converteixen en els seus còmplices. Minimitzar no soluciona els problemes, sinó tot el contrari.
Mà dura contra els incívics. D’acord. Però aquesta mena de policies també són incívics. També se’ls ha de parar els peus. Hi són i ens els trobem pel carrer. Ho sap tothom que de pomes podrides n’hi ha per tot arreu. En canvi, les pomes podrides de la policia no fan pudor, no existeixen. Deu ser que hi ha aficionats a tapar-se el nas. Massa. La tolerància zero és selectiva.

5 Comments:

At 10:53 a. m., Anonymous Anònim said...

Oriol, has pensat en la possibilitat que la policia no és posés l'armilla perque al cotxe només hi havia una?

 
At 1:49 p. m., Blogger Oriol said...

Anònim:

Quan la policia et posi una multa, per exemple, per no dur una roda de recanvi, a tu et sembla que els hi podràs dir: - Nois, és que de rodes només en porto quatre.

O imagina't que et lies amb algú i no et poses el condó. A tu et sembla que l'excusa és: "no en tenia"?

O que si fas un examen i et suspenen tot queda arreglat si dius que no has estudiat? El cas és que si no has estudiat, pels motius que siguin, estàs suspès. És igual el motiu. Aquella policia no portava l'armilla.

A més, que un policia no es posi l'armilla és un escàndol, però es tracta d'una actitud individual. En canvi, si de debò no hi hagués dues armilles al cotxe, es tractaria d'un escàndol encara més gran. Recordes el que va passar quen es va saber que els mossos no portaven cadenes als cotxes patrulla?

 
At 7:54 p. m., Anonymous Anònim said...

T'esveres massa amb aquest tema!

 
At 8:29 p. m., Blogger Oriol said...

Aquest comentari, que suposo que és del mateix autor que el primer, em sembla paternalista. Podem pensar diferent, i això és del tot saludable. Però jo no faig judicis de valor com "t'esveres massa amb aquest tema". Jo hi poso arguments. I em penso que el debat es fa amb arguments.

 
At 4:59 p. m., Blogger VideoRevolucion! said...

Tinc moltes idees al cap molt semblant a les teves. Bé, més que idees, manera de veure les coses, ganes de denúnciar temes que exposes al blog. Em falta però, l'elegancia amb la que ho fas, la tècnica aquesta de dir-ho tot ben maquillat i alhora no estalviar ni una paraula de les que vols dir. "Hacer que se la coman doblada y que les suene bien", que en diem al local. Sempre penso..."Puto Oriol!", que com ja saps és supercarinyòs.

A veure si n'aprenc. De moment no se m'escapa cap post...et tinc controlat!

VideoRevolución!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home